Best view in Mozilla Firefox 3.6 / Chrome / 1366 x 768 & Photobucket

MY LOVE !

Kenangan Manis 2010 [part 2]

 Okay. Assalamualaikum :)
Haa, antara peerkaraa manis lagi pada 2010 ialah saya dapat memandu kereta ini dengan rasminyaaa dan secaraa saaahh  :)
bukan kereta di atas, tapi Kumbang Hijau di bawah :D



 ini gambar semasa Kumbang ini dapat proses pembaikpulihan.
*gambar di bengkel kereta Tong Lum,  Bukit Cina.

 ini enjin 1200 dia. tak lama lagi, saya tukau ke 1600.
tunggu ya? :p

___________________________________________________________________________________
*ini gambau kereta ini sebelum dicat ke warna hijau. huduh kan ? :( 
sebelum ini kereta ini dah ada pelbagai warna. mcm2 lagi lah.
semuanya dilakukan oleh arwah datuk saya yg telah meninggal dunia pada 99'
kereta ini tersadai di kampung agak lama.
hampir setahun begitu. kemudian mama and ayah decide nk hantau repair.
tukau enjin laen, tukau tayau, sume buat pelahanpelahan.
sudah lebih 15k habes. more than that rasanya.
tapi tak cukup lagi tuu. macam2 lagi nak buat.
kereta ini dah pernah berjalan satu malaysia :)
naek cameron pon pnah xsilap sy :D
kereta ni bnyak sngat brjasa.
sama dngan kereta MY 4392 ; Proton Saga 1.5 dulu.
:)(:

_________________________*smbung2
aaa, nak kata first time bawak kereta ni, masa form 4 lagi. masa tu kereta ini belum baikpulih lagi
HAHA
tapi secara hareeemmm. mana ada lesen lagi >.<

bila dapat lesen, macam 'Wow' gilaaa
>.<
kereta ni xlah bole pergi laju mana. 120-130 je maximum.
tapi pick-up dia juga sangat nikmat. >.<
saya suka kereta ini.
sayang amat.
setakat hari ini, lebih 5 orang yang ingin membeli kereta ini.
termasuklah seorang akak yg siap bg bisnes kad lagi; (suruh saya hubungi dia kalau brtukar fikiran kononya)

inshaAllah, selagi saya hidup, selagi saya mampu, akan saya jaga dan belai kereta ini hingga ke jinjang pelamin sampai beranak-anak pinak-pinak.  lalala~
HAHA.

kepada bakal anak aku ,
Kepada anakku yg bakal aku bagi kau free-free kereta ini,
ketika kau membaca blog abah ini, mungkin abah tngah konvoi Harley dngn rakan2 abah yg lain.
mungkin juga abah tngah meredah everest dengan Harley D Sporster 885 yg telah abah ubah suai untuk abah mendaki bersama tikah brutel and the gang.
ada kemungkinan abah sedang bermain Nikon D3x bersama pakcik Hariz dan pkcik Ariff serta Alif dan Aiman kau.
mungkin juga masa kau baca ni masa kau tngah hack akaun blog abah.
kesian kau pnat nk carik pasword dia. rupanya nama mak kau.
**TEETTT**
mungkin juga ketika ini abah sedang berhadap dengan Mungkar dan Nangkir.
siapa tahu? abah pun xtahu bila kau nak baca blog abah yg comel mcm abah ni.
>.<
so, penat abah merapu untuk intro.
abah nak pesan satu je.
JAGA KUMBANG HIJAU DARI ARWAH ATUK ABAH NI ELOK2 NAAA
>.<
kalau kau jual, siap kau. aku kerjakan kau nanti.
*psst, jgn lupa buat post mcmni gak untuk cucu abah atau merangkap anak kau.*
BYE !
>.<
okay, sesi bakal anak beranak da habes.
begitu juga entri kali ini.

semoga anda berjaya mendapatkan anak-anak-anak yang dapat menembusi akaun blog anda supaya mereka boleh baca apa yg anda celotehkan masa muda muda.
lalalala.

Assalam.
BYE !
(bukan Ciao dah)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 comments:

Anonymous said...

bapak perasan comel ah bapak. kawan bapak lagi comel berganda. ;pp

Post a Comment

Im craving for ur words. ;)


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com